tisdag, september 22, 2009

WHITE STRIPES

Idag har jag pluggat järnet på körskolan. Det gav resultat och det kändes så klart riktigt bra! Efter att ha varit effektiv begav jag mig uppåt staden och skulle shoppa lite. Provade massa. Köpte ingenting. Inte ens spetsunderkläder... Köper alltid det när jag inte hittar någonting annat eftersom "det är sådant jag alltid behöver". Victorias Secrets nya reklampelare? Citatet kan de få sno av mig om de vill. Haha. Att tillägga: varför kommer det en snygg kille i 20-årsåldern och ska prova kläder just när jag lämnar en hel famn full med spetsunderkläder till butiksbiträdet. Visserligen är det snygga undies, men det känns ändå lite utlämnande sådär. Underkläderna vill man ju liksom inte visa för mer än sin pojkvän/den man ska ha sex med typ. Tror ni förstår hur jag menar.
Nu sitter jag här och försöker ta mått på mig själv till min Fjällrävenjacka. Men det är svårt att veta vilka mått de fiskar efter, sådär precist... Men får nog hjälp av mamma sen ;)

ps. för varje dag som går längtar jag mer och mer efter att få börja plugga. Orkar jag ens vänta ett helt år? Det är ju slappt att slippa ha läxor men jag längtar verkligen efter att få lära mig saker samt att ha diskussioner med liksinnade om mina favoritämnen! som vi diskuterade politik i trean. Även fast meningarna gick isär då några var sossar/moderater diskuterade vi alltid det ofta, jag lärde mig otroligt mycket om politik och jag saknar dem diskussionerna jättemycket en dag som denna. Nu sitter jag här och tar reda på allting själv. Som student kommer jag iaf att gynnas av det nya budgetförslaget! :D Nästa höst. 2010, det kommer förhoppningsvis att bli riktigt bra! :)
Emelie 20 år, lärarstudent. FAN vad bra det känns att skriva det! :D
/Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar