lördag, september 12, 2009

Schulman gör mig generad....

Har sedan en tid haft en liten "crush" på Alex Schulman. Jag tycker han är ett skriftligt geni och kan uttrycka sig med ord på ett vackert, rappt och klockrent sätt. Därför har jag börjat fascineras av honom och alla avtryck han ger ifrån sig på internet. I alla fall. Vissa personer förstår inte vad det fina med Schulman är? De "känner" honom sen 1000apor och tycker han är bluff och båg. Men det fina med Schulman (Alex, endast hanjag har ögon för) är att om man läser mellan raderna så finner man något annat, något fint, något tankfyllt eller något "värt". Jag har myntat uttrycket :" Jag ska hångla/kyssa med Alex Schulman innan jag dör" och vissa har stört sig på det. En jag känner sa: "jag kan hitta 100 personer som är bättre än Schulman!". Om så, kan fallet vara, MEN jag tycker om Schulman, han är riktigt bra enligt mig och att "jag ska kyssa honom innan jag dör" är mer en metafor över hur bra jag tycker han är. Jag tycker inte att han är den snyggaste killen som gått i ett par skor, men en av de bästa krönikörerna som suttit framför en mac-dator och skickar ut sina åsikter rätt ut i etern. Därför vill jag mer än gärna kyssa honom!

I somras hade jag tråkigt på jobbet (ni vet ju att jag inte hade någonting att göra stundtals) då skaffade jag Twitter, för där uppdaterade kända människor ungefär en gång per timme och höll man koll på många människor samtidigt fick man lite underhållning där! Mina favoriter på min twitter är utan tvekan Alex Schulman (love) men även Magnus Betnér. Anyway, jag förklarade min kärleksförling till Schulman. Jag "twittrade" som det nu så fint heter: "Jag ska kyssa Alex Schulman innan jag dör". Och då får jag det här svaret (se bild nedan). Han är allt bra fin den där Alex. Rå på utsidan, fin på insidan! Jag blev riktigt generad när jag såg det här svaret... Btw, vill ni kika in på min twitter så ser ni ju vad jag heter där. Just so you know. Gillar starkt Schulmans profilbild också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar