söndag, september 20, 2009

THE DUCHESS

Jag & syster såg på filmen "The Duchess" nu tidigare ikväll. Själva filmen som helhet var kanske ingen direkt höjdare. Men bitar ur den var riktigt bra. Vackert, sorgligt, verklighetsbaserat och inte minst gripande. "The Duchess" är baserad på en verklig historia (en kvinna som blir bortgift med en hertig som eg. inte älskar henne). Eftersom jag älskar historia och speciellt, 1600-1800-talet ville jag veta mer,här kan man läsa en sammanfattning av hertiginnan (the duchess) Lady Georgianas tragiska, men ändå vackra liv. Georgiana spelas av Keira Knightley i filmen, och jag tycker verkligen att hon gör en strålande insats!
Så om ni vill se en film fylld av kärlek, svek, makthavande, vackra klänningar och om huruvida de val en rik och berömd kvinna på 1700-talet gjorde, kunde avgöra hela hennes framtid är detta en film att rekomendera. Som tidigare nämnts kan inte filmen kategoriseras som "bra" enligt mig förutom vissa bitar. Men den fänglsande historian om Georgiana väger upp det hela ändå. Ett drama kanske inte är så underhållande, men gripande, det är det verkligen. Och för den sakens skull tycker jag att man bör se denna filmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar