tisdag, september 08, 2009

090908

Denna förmiddagen har haft mycket att bjuda på och det gillades! :)
Först mötte jag upp Ofelia, blev varsin latte/smoothie på café Fenix. Alla som jobbar där är duktigt läckra om jag säger så. Speciellt en kille. Hans lillebror och jag gick i samma klass en gång i tiden, han är kanske tre, fyra år äldre än mig. Anyway, han jobbade idag och det roligaste var att han och hans kollega skulle fixa Ofelias smoothie på uppdrag av han vi beställde av, men hon får inte sin smoothie på fem min så till slut går hon och säger till. Då har den ena av dem tagit den smoothisen själv för han trodde att den inte var till en kund,utan en belöning till han själv till förmiddagsfikat, haha. Sen kom han och serverade en ny och bad om ursäkt och jag skrattade som få. För jag hade ju sett dem slå sig ned och fika (var inte så många kunder) och då hade han druckit en smoothie! Exakt, Ofelias smoothie ;)
Sen blev det mat och vi gick till House of bagels. Där tog jag en bagel med färsk lax. Utsökt var det! Hanns med massa catch-up och det var mycket bra. Vi har också hunnit sitta på soltrappan nere i parken vid vattnet, himla mysigt! :) Sen när jag skulle säga hejdå till Ofelia står vi mitt utanför House of Bagels, igen, och då sitter tre av mina vänner från gymnasiet där!
Hanna, Erika & Winny :) Så jag slog mig ned med dem :) Himla trevligt, inte träffat dem sen studenten (förutom Erika som jag träffat ute). Så där satt vi och uppdaterade om vad som hände i framtiden. Winny åker till Thaiwan på söndag! :D Fatta vad coolt! Där ska hon läsa kinesiska. Beundrar verkligen människor som reser utomlands och pluggar, det verkar så coolt och lärofullt!
Erika planerar att dra till Tyskland i oktober för det är ju Oktober Fest då. Hon undrade om vi hade lust att hänga på, hon skulle träffa lite olika människor där från lite olika länder i världen som hon kände och festa. Jag ville bara skrika: "JA! klart jag följer med!" men måste ju fixa med körkortet först och sen planerar jag att åka till Norge, men ändå, det hade varit riktigt ballt med OktoberFest alltså! :D
Så en mycket bra förmiddag har det varit! Träffat många fina vänner. Fick ett sms av Lina om jag ville fika med henne imorgon. Mitt "lattekonto" ligger lite risigt till just nu. Både mat+latte idag och egentligen behöver jag spara mina pengar till framtida utgifter, så får se hur det blir med det... dock är det ju kul :)

Nu ska jag vara effektiv några timmar innan klubbmästerskapet!
Ciao! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar