måndag, september 21, 2009

Hennes byst är full med rock 'n' roll

... och håret lyser röd/brunt, det vore orättvist att dömadig för sånt.
Myst framför Carolina Gynning & Mat-Tina med mamma och syster. Så himla härligt när man får höra SKÅNSKA på tv.. Idag flippade jag ur totalt & skrattade. Min humor kan vara ganska låg. Mat-Tina sa: "Sen tar man upp de här ärtorna som är tinade". Ingen i publiken reagerade. Jag och min syster vek oss av skratt. "TINA-de". Haha! Jag varnade för att min humor kan vara låg ;)

Just nu sitter jag och lyssnar på musik. Det är nästan bara rock nuförtiden. Favoriterna är U2, Bruce Springsteen, Rolling stones & KISS. När jag var yngre snuddade knappt rock på min musiksmak och all pappas musik ratade jag (han älskar rock). Nu har jag tagit efter precis all musik han lyssnar på och älskar det. Jag tror ändå han är lite stolt när jag spelar "Brucan" när han kommer in på mitt rum, eller när jag har på mig min "Rolling Stones"/Beatles-tröja eller när vi skulle åka till Skärgården och bilresan är fyra timmar, då fyllde jag vår cd-box med KISS, U2, Bruce Springsteen med mera. Och han utbrister: "Ska du inte lyssna på något lugnare, nu när du övningskör?". Men innerst inne vet jag att han är stolt. Jättestolt.
Och det känns fint.
/Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar