onsdag, september 23, 2009

up for : V to the I to the P!

NU har jag gjort mig i ordning. Kör på rockig stil idag. Som jag oftast brukar nuförtiden. Så nu ska vi bara äta, sen ska vi köra lite och sen ikväll blir det VIP-bio. Jag älskar att skriva det! Har ju aldrig varit på VIP-bio innan! Därför.
Idag fick jag ett sms av Carl med. "Jag sitter på ett tåg till K-stad nu! :)". Hue och smsa mig samma dag. Han ska mönstra. Det ska alla som ska till K-stad ungefär, för det är här pliktverket ligger. (ett av tre ställen i Sverige tror jag). Så Schmidt Jr hör av sig samma dag. Så vi kan inte träffas. För jag är ju upbokad allaredan. Smart av han! Haha. Han hade tydligen noll koll på att han skulle till K-stad, hade typ bara satt sig på tåget. Hade han kommit på det lite tidigare hade vi såklart träffats och jag skulle visat vår vackra stad, haha. (För er som inte vet, jag och Carl är grannar i vårt sommarstugeområde!). Nu får han stå på egna ben! Men det klarar han finemang ändå tror jag, vår stad är ju inte så stor, haha ;) Annars är hämtning på stationen för unga herrar som ska mönstra lite av min specialitet! Hämtade Johan när han skulle mönstra här i våras. Gick på stan och så i vårblåsten (!). Lämnade han på Plikteverket, som en mamma som ska lämna sitt barn på dagis. Haha, inte riktigt! Men det var kul att träffas då i alla fall. Hoppas nu det går bra för den unge herrn på mönstringen! Men det tror jag allt att det ska! Ska hålla tummarna för honom! Imorgon gäller det, tror jag minsann. Så var det för Johan iaf och det borde ju vara lika. Ni är säkert jätteimpade av att läsa om när mina bästa killkompisar ska mönstra? jag visste väl det!
/Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar