tisdag, september 08, 2009

Svenska hjärtan

Träningen idag, eller klubbmästerskapet, eller något fult svärord, kalla det vad ni vill. Men det gick inte vägen och jag är så duktigt trött på allt vad träningshinder/skador heter just nu. En gång skrek jag rätt ut i skogen, så oerhört trött på detta. Vill bara att allt ska bli bra igen, men det är svårt smärtan spränger och psyket ännu mer. Smärta, det kan jag hantera, det får man försöka tänka bort, men att hela tiden underprestera när man försöker bygga upp en ny mur och klättra mot toppen, det tär... Men den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp. Lasse har ju alltid rätt!

Har pratat med Jossan i telefon. En bästa vän som fanns där och lyssnade och ibland är det bara så otroligt skönt. Det värmer i hjärtat bara det att veta att hon finns där för mig, i ur och skur, hur stort eller litet problemet är. Och så saknar jag henne såklart ännu mer. Men nu är det tyvärr ett litet avstånd mellan Skåne och Göteborg. Kan inte hjälpas.

För övrigt, har fått många komplimanger för mitt rödfärgade hår. Och ja, jag trivs rätt bra med det faktiskt! :)

Dagens låt. Tillägnas Jossan. Och det är: "Svenska hjärtan" med Lasse Lind. Sommaren 2007 (eller var det redan 2006?) fick jag henne till att börja lyssna på LL. Minns det så väl. Vi låg på hennes farföräldrars gräsmatta, på varsin handduk och så lyssnade vi på Justin T. på hennes mobil och sen fick hon höra Lasse. Det var inte kärlek vid första ögonkastet för hennes del, men sen, efter att ha lyssnat någon timma, då var det liksom hon, jag och LL. Det är liksom "vår" artist. Hans texter är så sköra, kärleksfulla och blödiga. Men ändå förträffligt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar