onsdag, september 16, 2009

sweet 'n charmy

Idag hämtade jag & mamma min lillebror på hans skola. Vio skulle ta bussen in till stan. På hållplatsen möter vi hans kompis Hanna som går i hans klass och hennes mormor. Hanna fyllde år idag, sex år. Och jag fullkomligt älskar barns inställning och sköna kommentarer. Här kommer några...

Tobias: jag har 35 pokémonkort, lika många som vår fröken är gammal!
Hanna: hur gammal är du?
Jag: 19
Hanna: DÅ är du lika gammal som vi är barn i min och Tobias klass!

Jag: jaha hanna, fick du något fint idag på din födelsedag?
Hanna: Mest kläder, jättemånga kläder, för många kläder, och ett jättelitet spel också!
Jag: men åh kläder är ju jättebra! jag älskar att få kläder!
Hanna: Men jag får alltid kläder i present! Och jag har massa kläder redan, fick bara kläder idag, eller just det jag fick ju det där lilla spelet med...
Jag: men man får vara glad för kläder, tänk annars måste du gå naken?
Tobias & Hanna: fnissfnissfniss

Hanna (till mig): Alltså vad har du där i din påse egentligen?
Jag: Öh ja, pennor och ett block.
Hanna: Går du på skola?
Tobias (jättestolt!): Hon har slutat skolan, för hon har tagit studenten!
Hanna: Jaha, men går du på jobb då?
Haha, "går du på jobb", jag kunde inte sluta le när jag förklarade för henne att jag gick på körskola, haha :)

En gammal dam går på bussen.
Tobias & Hanna: Oj, hon var gammal...
Tobias: som din mormor, hon är gammal.
Hanna: ja...
Mormorn: haha, jag är faktiskt bara 61!
Mamma: men Tobias, då är ju din farmor äldre.
Tobias: jaha, men ändå gammalt.
Hanna: ja jättegammalt, men morfar ser riktigt gammal ut!
Mormorn: men han är ju bara 64!
Hanna: men han ser gammal ut, i pannan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar