onsdag, september 09, 2009

Hej här kommer seglartåget!




Kallt kaffe & straxt teoriplugg. Idag ska jag då plugga teori och sen kommer Lina hit, hon har cyklat ända från Viby, hur långt kan det vara, inte riktigt två mil, men nästan tror jag! :)
Så ska vi ut i skogen, eller till skansarna och ha picknick. Kaffegök och hembakta muffins och så skulle hon ha med sig lite färsk frukt med, plommon och annat gott!
Det här mina barn, det är vad man gör när man är arbetslös. När man suttit på ett fik inne i stan och druckit för många latte så ens "lattekonto" är slut, då får man lösa det med hembakat och bryggkaffe i stället. Dock minst lika bra, om inte bättre nästan!
Just nu sitter jag och tittar på en ny seglarjacka. Och känner starkt att jag vill vara med på Seglarveckan på Västkusten nästan år. Okej, jag kan inte segla, än. Dock har jag varit med i segelbåtar ett antal gånger när andra har seglat, antar det inte gills, men ändå. Kärleken till skärgården finns alltid där. Kommer alltid att finnas.Men jag har vänner som kan segla och jag känner ett starkt sug efter att få lära mig. Med enn seglarjacka från Henri & Lloyd känns i alla fall som jag i alla fall är en bit på väg...

För övrigt är jag glad att jag slipper köpa en ny vinterjacka i år! Fick ju en svart Fjällrävenparkas i julklapp förra året och jag tycker om den jättemycket. Behöver aldrig frysa och det bästa av allt är att jag kan ha den i många år framöver. I förr går såg jag snygga boots på Åhléns. 499 kostade dem och jag känner att de skulle jag gärna vilja ha. De var så "Emelie" :)
/Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar